fredag 4 november 2011

Hey ho, let's go!

Efter en skön fredagskväll med After Work-buffé och Irish coffee på den lokala sportbaren bestämde jag mig för att det var dags att dra igång bloggandet. Detta första inlägg skrivs från sänghalmen (klockan är nu 22:15 men jag är småbarnsfar) och fyller egentligen inget annat syfte än att komma igång.

Jag jobbar för fullt med att försöka förstå hur det här med bloggande fungerar och även om jag enligt Google-ryktet valt en av de enklaste bloggsidorna att utgå ifrån lär det ta tid att lära sig funktionerna och få en personlig touch på bloggen. Så ha lite överseende med detta tack!

Dagen har innehållit noll fiske men den obligatoriska förmiddagspromenaden med barnvagn gav mig iallafall möjligheten att skåda ut över vattenmassorna där det sägs att fiskarna bor. Vid det här laget börjar jag dock bli lite lätt skeptisk och om det inte vore för en gynnsam fisketur förra sommaren skulle jag påstå att fiskarna inte alls lever i vatten utan att de små förbannade ynglen snarare frodas i frysdisken på ICA för att sedan vid vuxen ålder plasta in sig själva och dö för att säljas till misslyckade fiskare som behöver tröst.

Jag stannar där innan mina funderingar spårar ur fullständigt. Dessutom är det dags att slå säcken (egen tolkning av engelskans "hit the sack") för att få några timmars skönhetssömn innan Gritten Jr startar sin dag med att slå pappa med en visp.

Adjö!

3 kommentarer:

  1. Jag har ett tips på en fantastisk thriller om fisk- "Jakten på den sista matfisken". Den handlar om fiskpinnar.

    SvaraRadera
  2. Är det i den Sean Connery spelar huvudrollen?

    SvaraRadera
  3. Japp. Han är fiskpinne nr 2, med skotsk dialekt.

    SvaraRadera