lördag 5 november 2011

HTML-koder från helvetet

Min avsikt var att kröna kvällen med ett litet inlägg om hur man genom att diskutera vattentemperatur och vindstyrka kan förstöra en mysig höstpromenad med familjen. Planerna grusades dock av HTML-koder. I processen att lära mig mer om hur man designar sin egen bloggsida planerade jag att för kvällen lägga upp några enkla länkar på min blogg. För att inte häda räcker det med att säga att det gick sådär.

Jag spenderade fyra timmar med att läsa diverse framgooglade hemsidor som var tänkta att fungera som någon form av guide i just detta avseende. Antingen är jag dummare än Statens Järnvägar eller så fanns det vissa luckor i dessa guider. Resultatet blev att jag var nära att tvingas dödförklara denna nystartade blogg men i sista stund fick jag igång andningen igen och sidan kunde återställas till sitt trygga jag igen. När jag strax efter detta dessutom fick kramp i högra vaden kände jag att det var dags att avsluta projektet och åtminstone tillfälligt acceptera nederlaget. Envishet är dock en dygd och jag lär vid lämpligt tillfälle återuppta denna mitt livs kamp mot HTML-koder!

Nu ska jag tillsammans med Gritten Jr snarka Broder Jakob i kanon tills tuppen säger oss att det är arla morgonstund. Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar